28 08
Autori: Adrian Thano ne kategorine Shoqeria Blog
Kam dëgjuar shpesh diçka, të cilën e besoj: që fillimi i kurimit të një problemi është njohja e tij. Ne jetojmë në një vend të mbushur me probleme. E kotë që t’i numërosh, sepse secili nga ne do ketë patjetër diçka për ti shtuar listës…
Ky tekst ju drejtohet në fakt vetëm atyre që besojnë se zgjidhja e problemeve shqiptare, nis nga secili shqiptar si individ më vete, si të thuash - nga rindërtimi i përditshëm i vetes dhe nga ripozicionimi në raport me të tjerët. E thënë ndryshe Shqipëria do jetë ndryshe kur secili nga ne do jetë ndryshe. Unë e di që e shkruar e zezë në të bardhë, kjo ngjan një fjalë goje. Por kini parasysh që ky ndryshim është nga ato pak vendime ku nuk e gënjen dot veten: shkurt nuk mund ta bësh, nëse nuk e beson. Në të njëjtën vijë logjike, ndryshimi individual, nis kur ia njeh problemet vetes. Këtu nis dhe ftesa ime për debat: Cili është identikiti i shqiptarit 2006? Cilat janë tiparet e individit shqiptar? Cilat janë ato spikama që mund të veçojmë nga kjo tërësi humane ngjarjesh dhe marrëdhëniesh që na ka bërë këta që jemi? Pyetja e madhe: Çfarë duhet të ndryshojmë te vetja dhe si ?
32 Komente
ester
28/08/2006 ne oren 19:09
1i nderuar thano!
ke hapur nje teme kaq te gjere e aq te gjate, sa secilit do t\’i duhej te merrte nje udhetim te gjate brenda vetes, brendab tjetrit, mandej tjetrit e tjetrit, pa te hape libra historie, autoktonesh e fqinjesh, te hyje ne planet e te \”medhenjve\” (se tek e fundit ne peshe specifike, ne \’te vegjlit\’ mbetemi disi produkt i asaj cka te tjeret programojne per ne) e keshtu te pergjigjemi per identikitin a stereotipin a cfaredo qofte. ti kerkon nje vektor ne fakt, nje sistem koordinativ ku te shtrijme ate cka jemi, e permes saj te ripozicionojme veten e me pas shoqeri ne nje vektor te ri, me lart, me mire. une po flas per veten, vajze kryeqyteti, e shkolluar a edukuar si me pelqen ta shqiperoj nga anglishtja, e lecitur, e bredhur ne bote, e naviguar, e etur per te ditur, e dashuruar, e paguar, deri ketu personazhi tipik i nje telefilmi ala sex and the city. deri ketu njoh te ngjashme sa te duash, brenda vijes se verdhe, gjysma me valixhen gati per te ikur, gjysma tjeter, e ndergjegjesuar per qendrimin, vijon luften e perditshme me pasigurine, provincializmin, injorancen, paaftesine, shkurt me ate pjese te shoqerise qe e sheh kokeposhte hierarkine e vlerave. nuk kemi nje kontrate sigurie me punedhenesin, nuk kemi nje siguri se pas kesaj pune CV jone do te na punesoje mos me mire te pakten ne ato nivele qe lame, nuk kemi siguri se kredite e shtepise do na bejne me shtepi ne fund apo do na lene pengje diku, nuk kemi siguri se makina qe ngasim perdite ne pune do persheshet me ndonje katerrotak guximtar qe e ka inat semaforin, nuk kemi siguri se pushimet ne atdhe do na bejne derman per stresin e vitit, nuk kemi siguri se mashkulli yne do t\’i beje balle tundimit te gjokseve epshore te shperthyer dhunshem ne kerkim te financuesit te radhes, nuk kemi siguri ne nje lokal tonin ku mund te ndjehemi \”me veten\”, te bisedojme ze ulur e te lexojme qete shtypin e mengjesit, pa bucimat e RNbivistave te BBf, nuk jemi te sigurta ne eshte ndryshuar reklama trejavore e filmit ne kinema dhe drames ne teater, nuk kemi siguri se ajo qe hame nuk do na shpjere ne spital, nuk kemi siguri se pas gjithe kesa pasigurie nuk na shpifet stresi kronik dhe ska burre nene te te thote \”do kaloje\” se mund t\’ia plasesh turinjve ne kriza jo stresi, kun ma gjen, po histerizmi e skizofrenie. pale te mendosh te levrosh nje hobby, bicikleten ne ajer te paster psh…… dhe po flas une, qe me siguri kushdo me lexon do thote \”qahet nga e mira\”. te flase i papuni, pensionisti, gjimnazisti, studenti, biznesmeni, karrieristi dhe te jeni te bindur se jane larg stereotipit qe perfaqesojne, studenti ngjan si i papune, i pauni si biznesmen, biznesmeni si lac dhe karrieristja si \”kucke\”. na eshte ktheyr mbrapsht sistemi i vlerave. ketu nis pranimi i problemit.
Menderes Ibra
29/08/2006 ne oren 12:47
2\”Kur budallai e kupton se eshte budalla, ai nuk eshte me budalla\”, thote nje mendimtar.Pyetjet e z.Thano, jane shume kuptimplote, dhe nje debat rreth kesaj nuk mund te mos quhet i dobishem per shoqerine.Ne rrafshin e kesaj, nuk besoj se eshte shume e dobishme qasja e pershkrimit te problemeve, sikurse ben Ester.Nuk them se nuk ka te drejte, por sa para ben qe vetem te qahemi, ankohemi dhe te fusim veten ne moCalin e pikellimit.Nuk dua qe kjo te tingelloje patetike, por \”me mire eshte qe te ndezesh nje qiri, se sa te mallkosh erresiren\”.Pershkrimi i problemeve, analiza e tyre e vazhdueshme, ironizimi dhe cinizmi i zi, vertete nganjehere eshte e veshtire te ndalen, por si qenie te vetedijshme qe jemi, duhet te kuptojme se nuk jane zgjidhje.Nuk mjafton vetem te konstatohet gjendja, vetem te dihet dicka, te permendet apo te pershkruhet.Diagnostifikimi eshte vetem faza e pare e kurimit dhe ajo qka kerkohet menjehere pas kesaj eshte veprimi, aksioni.Ne fakt ne cdo fushe te jetes, qellimi i fundit i edukates, nuk eshte dija, por veprimi. Besoj qe edhe perkunder te gjtha problemeve ekzistuese te shoqerise sone, nuk nevojitet qe te zhytemi ne detin e teorizimeve. Shoqeria mund te ndryshoje detyrimisht vetem atehere kur ndryshojne perberesesit e saj-individet. Individi do te ndryshoje atehere kur e ka nje cak, nje motiv dhe mbi te gjitha nje vullnet per ta bere kete. Ndryshimi i mentalitetit te njeriut eshte paraprijese e te gjitha ndryshimeve te tjera.Pse sot per popullin tone \”po-ja \” nuk eshte \”po\”, dhe \”jo-ja\” nuk eshte \”jo\”, pse buzeqeshja nuk eshte e sinqerte, pse hipokrizia eshte aq e pranishme dhe pse e verteta, ky princip fundamental njerezor eshte aq e huaj ?
Ju do te thoni se eshte crregullim vlerash ! Ne rregull, por kush do te vendos se cilat vlera , vese apo virtyte personale do t\’i kultivoje une personalisht ?Natyrisht, do te jem vete une qe do te vendos per to.Secili eshte pergjegjes per vete dhe ne mesin tone ka njerez te mire, ashtu sic ka edhe te keqinj, por \”nuk ka rrezik me te madh per nje shoqeri, se sa kur kultivuesit e se keqes bashkohen me shpejt ne mes vetes se sa kultivuesit e se mires\”. Individi qe ka pranuar vlerat dhe virtytet fundamentale njerezore, qe ka integritetin moral eshte baze e familjes se ardhshme te shenetshme dhe baza e se ardhmes se shoqerise.Qe individi te mos lihet i vetem dhe qe ai te mbeshtetet, ne raste te tilla padyshim se nevojitet edhe ndihma e \”skalpelit\”- te institucionit te shtetit !A ekziston nje projekt i vecante qe do te duhej te vleresohej me interes kombetar ne kete drejtim ?
Africanus
29/08/2006 ne oren 17:20
3Deshiroj te komentoj mbi soliloquine e esterit, i cili me terhoqi pamase. Mbase nuk do te jem ne gjendje te vazhdoj te njejten linje elokuente qe ajo inicioi por dua te shtoj disa gjera. \’Vlera te kthyera kokeposhte\’ duhet te jete titulli i ketij blogu, pasi fatkeqesisht kjo eshte nje nga ceshtjet me problematike ne Shqiperi. Dhe ne te njejten kohe eshte nje ceshtje qe nuk pranohet asnjehere publikisht. Me perjashtim te Esterit ketu.
Sidoqofte ja dhe vazhdimi, mbase nga pikepamje e nje mashkulli tani. I dikujt qe eshte i lecitur, por edhe i rrahur nga jeta. I dikujt qe zgjodhi \’rrugen e drejte\’ edhe pse \’rruga e keqe\’ ishte jo vetem opsioni me i lehte, por edhe me fitimpruresi. Mbas kaq vjetesh pune dhe shkolle ne kushtet me te veshtira, nuk ka veterealizim ose te pakten nje njohje te faktit qe rruga e drejte ishte me e veshtira. Nderkaq, ku eshte makina ime e tipit te fundit dhe ah rrobat e mia nuk jane as versace as armani.
Flas 5 gjuhe te huaja, a ke blere toka? Studiova me burse te plote ne nje nga universitetet me prestigjioze ne bote, cfare makine ke? Punoj ne fushen humanitare, c\’fare kane bere ata per ty?
Haha, pas kaq vjetesh pyeta nese makinat e bukura jane te vjedhura apo jo, te gjithe me pane me habi, qenka tip trapi. E meriton, thashe, te shkoje ne burg shoku qe shfrytezoi njeriun, hmm, qenke bere i huaj.
Pse? Pse arritem ne kete pike? A kishim ne vlera? Djemte ne Shqiperi enderrojne te njerrin vajza ne prostitucion e vajzat enderrojne te martohen me djem qe nuk do jene shume te dhunshem. Mbase ndonje pellembe apo grusht ndonjehere…Sepse ne fund te fundit femrat shqiptare keshtu e dashkan. Une po zgjedh nje te huaj atehere.
Ah, Ester, ti hape nje teme qe nuk ka fillim e fund, thjesht nje mes humnere. O zot, sa deshperim!
Meqe folet per ndryshim…
adrian thano
29/08/2006 ne oren 17:20
4Ester dhe Menderes keni shkruar dy tekste nga me te bukurat qe kam lexuar kohet e fundit. Ndihem shume mire qe mund te komunikojme ne kete nivel. Mendoj se jane dy opinione qe nuk perjashtojne njeri tjetrin, te pakten ne kendveshtrimin qe jam perkjekur ti jap debatit. Ester, permbledhja qe i ke bere situates eshte nje e vertete e pakundershtueshme e thene aq bukur sa nuk mund ti heqesh presjen. Permbush plotesisht metimin per njohjen e problemit. Menderes, shprehja \”me mire te ndezesh nje qiri sesa te mallkosh erresiren\” eshte padyshim pika e startit pasi ke njohur problemin dhe ndjen nevojen e ndryshimit. Jam dakord qe nuk duhet te ngreme duart. Me ate qe na shohin syte, ndryshimi ndoshta duket i pamundur ose te pakten shume i larget, por jo per ata qe kane femije..
P.S - Ju lutem te me therrisni adi ose thano, keshtu me therrasin miqte. Lexohemi
tani
29/08/2006 ne oren 23:03
5lexova me shume vemendje debatin e zhvilluar nga ju dhe dua t\’ju percjell komplimentet e mija per nivelin larte dialektik te arritur.une,duke e konsideruar veten nje\” gjynah\”qar cerebral dhe duke konstatuar qe nuk jam ne gjendje te arrij majat e larta te meditimeve e reflektimeve filosofike ,sociale e kulturore nga te cilat ju me veshtroni me dylbi,jam i justifikuar ti shmangem fteses se adrianit per kete argument dhe ju kerkoj falje.me terhoqi vemendjen dhe si rrjedhoje u pasqyrova ne nje aspekt te ketij debati: perdorimi i shume flaleve te huaja.gjuha nuk eshte nje bllok monolitik i pa deformueshem natyrisht,dhe eshte ne evolucion te vazhdueshem;ajo merr vazhdimisht hua fjale nga gjuhe te tjera krijon neologjizma(te dobishme ose te kota),pra nuk mund ta mbrojme gjuhen nga sulmet e vazhdueshme nga jashte dhe nga brenda.por ajo qe vura re eshte nje perdorim i egzagjeruar i disa fjaleve qe jo vetem nuk jane te metabolizuara nga shqipja
tani
29/08/2006 ne oren 23:15
6por me duken te ngjitura sintaksen shqipe me violence.qershine tortes ose bakllavase(si tju pelqeje ) ja ve\” soliloquine\” dhe\” inicioi\”qe mua me duken te ngjitura ne tekst jo me zamke o me misnic por me saldatim.sic thashe edhe une u identifikova me kete aspekt dhe jam une ipari qe pohoj leksiku im eshte shume i ndotur nga keto fjale-hua (ne qoftese vute re pervec latinizmave greqishtizmave etj
tani
29/08/2006 ne oren 23:27
7une i shtova sallates ruse leksikore nderkombetare turqishten tone te dashur kaq glamour qe per shekuj na ka shoqeruar.(ghynah-qar).por personalisht kete une e konsideroj nje difekt qe po merr formen e nje obsesioni(perdorimin e fjaleve-borxh).adrian te drejtohem ty sepse vura re qe shippja jote eshte gati e kulluar:eshte ceshtje mode apo fuqia shprehese eleksikut shqip eshte e kufizuar? do te doja te shkembeja opinione me ty ester ibra e afrikanus hanibalus edhe per argumente tr tjera evallah
blu
30/08/2006 ne oren 10:55
8Pershendetje,
Jam dakord me tanin persa i perket perdorimit me vend e pa vend i fjaleve te huaja, mua nje gje e tille me acaron. Tema qe diskutohet mund te jete tejet interesante, por perdorimi i atyre fjaleve ia ul vleren, duket sikur personi qe diskuton kerkon te duket.
Nga ana tjeter debati me pelqen dhe tema me duket me shume vend, problemi im eshte qe megjithese thelle brenda vetes jam shume dakort me ato qe thote esteri dhe kushdo tjeter, prapeseprape me vjen shume keq kur e degjoj kaq troc. Me dhimbset vetja ime dhe gjendem ne nje situate te tille si ai personi qe eshte zhytur thelle ne det dhe perpiqet me kembe e me duar te dale ne siperfaqe qe te marre pak ajer, vetem se siperfaqja e ujit duket sikur nuk afrohet kurre. Me e lumtur ndihem ne ato ditet e zakonshme kur me merr vala e puneve te dites me punen e zyres, me femijet e me gjera te tjera dhe harroj te mendoj, apo te meditoj.
Iliriana
30/08/2006 ne oren 11:30
9I nderuar Z.Thano. Une po perpiqem te jeme e drejteperdrejte dhe ti pergjigjem pyetjes suaj se cfare duhet te ndryshojme tek vetja .Krahas vlerave qe disponojme si komb dhe kualiteteve qe secili prej nesh i di, une mendoj qe jemi bartes edhe te disa cilesive jo te mira,dhe te paren do te rendis aftesine qe kemi per te mohuar vlerat e tjetrit, e thene me shqip te shajme cfare te na dale perpara.Lexova perpara disa ditesh te shaheshin gazetaret me fjale nga me te ultat,dhe kjo ndodh edhe me politikanet,kjo ndodh me studentet kjo ndodh me individet, me te civilizuarit ose ato qe thyejne tabute ne Shqiperi.Une jetoj prej vitesh jashte ne nje nga vendet me te zhvilluara te Europes dhe asnjehere nuk kam degjuar ose lexuar te ofendohen njerezit ne menyre te paturpshme si tek ne .Kritika duhet te egzistoje, por paralel me te evidentohen edhe vlerat.Nuk eshte e mundur qe ne tere ate Shqiperi te udhehequr nga te djathe e te majte te mos kete njerez me vlera.Nuk mund te zhvlersojme punen e atyre studenteve te cilet kane mare nota te merituara vetem se e dime qe disa paguajne per te mare provimet.Keta te fundit do te kene nje diplome fiktive dhe nuk do te jene te kualifikuar dhe do te perfundojne te papune me diplome.Por kjo nuk do te thote qe nuk kemi sistem te mire arsimor.Ne Shqiperi degjon vetem kritika dhe une personalisht do te doja qe pikerisht ketu te filloje ndryshimi tek ne, te arrijme te njohim vlerat e individit, te vleresojme punen e nje politikani,te nje mjeku, te nje studenti,te nje pensionisti, te mos ironizojme Lushnjarin pse eshte Lushnjar ose malesorin pse eshte malesor ose camin pse eshte cam.Nga pervoja ime e gjate e te ndenjurit jashte nje gje ju them me bindje se potencialin intelektual qe e gezon Shqiperia e gezojne te rralle kombe ne bote.Gjithashtu kemi nje brez te ri te shkolluar mjafte mire qe flasin dy deri ne tre gjuhe te huaja dhe une do te thosha: respekt per ta dhe per prinderit e tyre.Nderkohe qe brezat e rinj ketu ku une jetoj mendojne tere diten ku te gjejne nje doze droge.Une Ju bej thirrje personale qe secili prej nesh duhet te filloje te ndryshoje dhe jo vetem ne kete aspekt qe une paraqita.Ndoshta dikush tjeter pas meje nxjer ne pah nje te mete tjeter tonen.
Menderes Ibra
30/08/2006 ne oren 12:11
10Cilet jemi ?Le te perpiqemi te jemi me specifike, te hame buken me kafshata e jo pernjehere te teren.Te nisem nga ato qe thote blu.Eshte e lumtur kur edhe pse e din problemin e heshte ate.Frikesohet qe jo ta diskutoje, por madje edhe ta mendoje ate fare. Valle keshtu zgjidhet problemi ? Jo, aspak, ai vetem sa ndrydhet ne qoshet e erreta te nenvetdijes, dhe kerkon e merr haraq per qdo dite.Krijon stres te vazhdueshem per qdo dite, derisa nje dite shperthen ne nje forme apo tjeter dhe pastaj nuk mund ta kontrollojme. Blu ishte e sinqerte dhe e pranon se qka ndodhe te ajo, por mendoj se kjo dukuri eshte nje emerues i perbashket i shume shqiptareve. Ikja me qdo kusht nga ballafaqimi me te verteten, fsheja e te palarave nen rrogoz, psikologjia e veprimit te strucit (a nuk eshte ilustruese perralla per gomarin te ciln e hante ujku, e ai lutej te ishte ne enderr). Por, a nuk eshte ky vete problemi ?Per nje lumturi te qastit (lumturi i thenqin), te behesh se nuk sheh, nuk din, nuk degjon dhe nuk e kupton realitetin.Si duket kenaqemi vetem duke e shtyre pakez problemin.Pse ne SHBA e gjetiu pacientit te semure i komunkohet diagnoza e sakte, qofte ajo edhe me rendae mundshme, kurse te ne i fshehet ajo, duke i dhene shpresa te rreme ? Mos valle ata qenkan me shpirtkazme se sa ne ? Padyshim qe shpjegimi eshte i njohur per shumicen prej nesh :Pas ballafaqimit me te verteten, edhe me hidhura qofte ajo, pason nje zhgenjim dhe deshperim fillestar, por menjehere pas kesaj organizmi fillon luften duke mobilizuar edhe forcat me te fshehtate tij. Cilado lufte qofte ka me vete rrezikun e madh qe ta humbesh ate, por ka edhe shansen e madhe ta fitosh, kurse mosveprimi ne situate rreziku eliminon teresisht shansat.Natyrisht qe eshte edhe qeshtje e mentalitetit dhe e kultures se te menduarit pozitivisht.Do te me falni, nese e zgjas me nje rast te vertete nga mentaliteti anglez.Para ca kohesh, ne pyetjen e reporterit, se pse ai eshte i vetmi kryemjeshter shahu, qe nuk e dorezon meqin deri ne mat, kryemjeshtr anglez u pergjigj : E kam tradite nga gjyshi im qe asnjehere te mos dorezohem.Gjate nje udhetimi ne gjunglat afrikane, ai ishte ndare nga shoket, dhe nje tiger kishte filluar ta ndiqte.Per te shpetuar, u detyrua qe te ngjitej ne nje dru, mirepo tigr i vinte prapa.Dhe ai ngjitej drejt majes. Kur mberrijti te maja e drurit, e verejti kobren.Ne mes te gjungles, poshte tigri i uritur, larte kobra helmuese, nje situate bukur e pashprese, por a e dini se qka kishte menduar gjyshi im ne ato qaste, tha shahisti :”Kur te kethehem ne Londer, askush nuk do te me besoj se kam qene ne nje situate te tille”!
Edhe nje qeshtje : Ne disa komente rreth kesaj teme permendet qeshtja e gjuhes ! Edhe kjo besoj se eshte nje pjese e pergjigjes se pyetjes, “cilet jemi”? A nuk jemi te prirur qe te sakrifikojme permbajtjen per shkak te formes ? A nnuk humbim energji ne ca gjera vertete te parendesishme ? Duke picerruar syte a nuk e huqim cakun teresisht ? A jemi ata qe per nje plesht e kallim jorganin ? Nuk them se eshte e parendesisme gjuha, por per njeriun ajo eshte nje mjet qe i eshte dhene ne jete,nuk eshte qellimi.Perballe nje teme te tille, perdorimi i ndonje fjale te huaj tek tuk, me te vertete nuk meriton te diskutohet. Per te mos thene (dhe ndjellur vrerin e gjuhtareve), se ne kushtet e zhvillimeve te hovshme e te shumanshme globale (sidomos te shkencave te reja), veq po ndeshemi me mungesa te theksuara terminoligjket te shqipes.
blu
30/08/2006 ne oren 13:10
11Doja te shpjegoja dicka ne lidhje me komentin e Menderesit. Une nuk eshte se kam frike qe te mendoj per cilet jemi, por ceshtja eshte se shpesh nuk kam kohe qe te merrem me ceshtje te tilla ekzictenciale, pasi me rremben jeta e perditshme, e cila shpesh me ben shume here me te lumtur sesa po te vras mendjen per gjithe keto ceshtje. Dua te them se jeta eshte shume e shkurter nganjehere, per ta shpenzuar vetem duke menduar. Prandaj kjo ceshtje mund te zgjidhet duke analizuar me pak dhe duke vepruar me shume. Si? Une perpiqem qe gjate punes sime te perditshme te mos bej kompromise te poshtra, si dhe t\’i edukoj femijet e mi ne nje menyre te tille qe te mos pajtohen me kete lloj realiteti dhe te behen rebele, te kerkojne ndryshimin, sikurse e kerkoj edhe une ne jeten e perditshme. Kjo nuk eshte frike, per mua kjo eshte te jesh praktik. Te mos rrish duke vrare mendjen \”ore, po ne si u beme keshtu? po na vdesin vlerat, morrem fund!\”, por te ecesh perpara.
Ne fund te fundit une mendoj se ne nuk duhet te pergjithesohemi, por te behemi pak me teper individualist, ne kuptimin e mire te kesaj fjale. Nese secili perpiqet te permiresoje vetveten si individ, duke menjanuar ide te llojit \”si u beme ne shqiptaret keshtu\” apo \”ne shqiptaret duhet te sillemi ndryshe\” atehere do te jape secili kontributin e vet per zhvillimin shoqeror.
Aleks
30/08/2006 ne oren 13:38
12Pershendetje !
Me lejoni ti bashkohem pershkrimit te \”erresires\” jo vetem femerore …2006, qe nuk lejon asnje \”qiri\” shprese te ndizet, jo vetem si kerkese inorganike e optimizmit \”te detyruar\” cdoditor, por edhe si nje terren organik qe pranon gjithshka ndricuese, pervec - Qiriut.
Duket sikur jemi, disa \”te shpetuar\”, nga varja kokeposhte, te cilet shohin pas shpetimit te tyre, c\’ka ndodhur perreth..,ndoshta e pagjetur, kjo… Me mire do te besonit krahasimin, me \”Titanikun\”. .Ju kujtohet, kur ne ate proces te pashmangshem zhytjeje, jeta do ti dhurohej vetem disave, mbi varka shpetimi, me se shumti femra, apo dhe ndonje mashkulli te travestituar perkohesisht, sikunder \”disave\”, qe ligjet fizike dhe shoqerore nuk mund ti perfshinin brenda rregullit universal.
Pasi doli ne toke, e shpetuara, na tregoi historine emocionuese te katastrofes se ftohte..! Te gjithe u mallengjyem perlotshem me tregimin e saj; e besuam dhimbjen e saj; ndjeme te ftohtin e asaj nate, ku uji dhe tmerri ishin te programuar per gjithe te tjeret, e ne fund krijuam bindshem pershtypjen - se \”fati njerezor shkon gjithnje kunder deshirave te zjarrta te tij!\”.
Megjithese, ne gjetem apo na u dhuruan mundesite per te hipur ne \”varkat\” e shpetimit te gjenerates sone..na mungon Titaniku, te cilin megjithese te mbytur, s\’kemi as fuqine ekonomike ta \”ngreme\” ne breg, as moralen per ta rigjalleruar(riinkarnacioni), qofte edhe psiko-virtualisht!
Cfare te bejme, pervec gares se deshperuar intelektuale, ne konstatimin e antivlerave ?!
Po sikur te mos ishim femrat e shpetuara nga varkat, apo ca meshkuj fatlume, ku do te prehej valle ndergjegja apo vetndergjegja jone, sot ?!
Ndoshta, ka nje rruge \”shpetimi\”. Vjen natyrisht nga brenda \”vijes se verdhe\”, ku ka Kinostudio dhe 1- Kinema. Sikur, te perpiqemi ta rikrijojme filmin, rrugetimin e Titanikut te pamposhtur..qe ne ndertim e deri tek \”ajsbergu\” i mallkuar. Ta mbushim ate me varka te mjaftueshme shpetimi, per te gjithe. Te leme gjithmone, sidomos naten nje Timonier te zotin, i cili do te urdherohej nga nje kapiten, po ashtu, i tille. Te mos harrojme ne rikrijimin tone \” friken\” matematike te shkencetarit, shqiptar. Pastaj, ta hedhim ne ekran(uje) Titanikun e ri, i cili do te lundroje, i sigurt ne pasigurite e nenujshme, per te dale ne bregun tjeter me te gjithe \”te shpetuarit\”, bashke me dashurite dhe brengat e tyre.
Ndoshta do te jete nje sherim fiktiv prej dy oresh.., por rikrijimi i versionit tone te Titanikut, mund te ndihmoje dhe ngushelloje pafuqine tone per ringritjen e Tij. Pse jo, edhe te mundesoje aktivizimin e deshires, shpreses dhe vullnetit te te gjthe \”shikueseve\”, per ndertimin e nje Tjetri.. !
sona meco
30/08/2006 ne oren 18:26
13fort te dashur miq te rinj!
bejme mire qe flasim, tregojme, sa prej nesh ndihen te privuar cdo dite nga deshira per te thene sepse \’ajo\” ka hallet e veta e s\’dua ta bukos me te miat, e \”ai\” tjetri s\’do te degjoje sentimentalizma e patetizma se ka mundesi te merzitet prej meje. pavaresisht se po kerkojme , megjithese ne linja te ndryshme rizgjimin e individit, ne pa dashur kemi ravijezuar(pervijuar ne shqip per tanin:-)), nje zgjidhje, nje forme zgjidhjeje a nje pjese te saj. ne sapo krijuam nje komunitet. komunitet te ngjashmish, qe ndihen mire teksa bisedojne, argumentojne, kundershtojne e shtojne njeri tjetrin. qe ketu, frikes individualiste i kemi ngritur barrieren e pare, ate komitive qe zbyth pasigurine e pare: te te ndjerit te pakuptuar, te pashoq, te pashprese, te pangjashem, te paperkthyer. ne gjetem njeri tjetrin e po japim e marrim vlera si individe e cdo dite po ndjejme se po zgjerohemi, ani pse me diferenca ne mendime , por sidoqofte te mencur e te dlire. Keshtu duhet te fillojne te formezohen te tjera komunitete qe ndermarrin aktivitete te perbashketa, ku mpleksen interesa, deshira, hobby e kerkesa te ngjashme, qe na celin syte e na zgjerojne kapacitetin. jemi ne vijeverdhesat `qe kridhemi ne individualizem, jo prej dashurise per veten, por prej mbrojtjes se saj nga thepisjet e mentaliteteve qe perleshen cdo dite ne rruge dhe ne ekran. te tjere individualitete formezohen me larg, prej injorances, e distances fizike e shpirterore me bashkekohoren. por duke shprehur vullnetin per t\’u angazhuar ne komunitet i shpallim lufte armikut tone te pare, individualizmit, pasi ky i fundit zhvillohet e permiresohet vec ne konkurence te mbare si brenda nje komuniteti
KLO
30/08/2006 ne oren 19:28
14I dashur Thano!
Po qendroj tek pyetja e fundit: \”Çfare duhet te ndryshojme tek vetja dhe si\”
Eshte nje pyetje qe secili di t\’i pergjigjet ne menyren e tij, por te gjithe e kane te veshtire nga t\’ia fillojne:
Une do te thoja se pari: duhet te ndryshojme natyren tone meditative qe na mbyt, dhe se dyti kultet tona qe i vendosim si shtylla te bardha, kufiri ku duhet te mberrijme.
Sepse kultet tona jane imazhet e shtremberuara serish nga ne, ku nuk mund te mberrijme kurre.Ne enderrojme njesoj si amerikanet, italianet apo francezet… Ne me shume mendojme sesa punojme, e me shume enderrojme sesa mendojme… A nuk jemi krjiuesit e nje realiteti te pershtatshem per te pare endrra ne diell. Ne nuk dime se cfare jemi sot. Shume prej nesh nuk e duan punen qe bejne, burrin apo gruan qe kane ne shtrat,, pozicionin e apartamentit ku ndodhet. Per me teper ne vetem ankohemi. Cuditerisht gjithe fajin e ka Shqiperia… ky vend i bukur por i shemtuar. Ne vete ndertojme rrethin vicioz, brenda te cilit dime te themi qe nuk jemi mire, njerezit jane te pabese, dikush e ka bere plan te na mashtroje .Ne urbaninin ku udhetojme cdo mengjez ne femrave na duhet te jemi vigjilente dhe te ruajme canten nga hajduti, te pasmet nga manjaku, trupin nga lekundjet ne gropa…
Ne kemi mijera gropa, mbi te cilat duhet te kalojme…
Deri tani u ankova. Ne fakt ishte nje moment meditimi… Dhe fatkeqesisht edhe kur meditojme, e bejme me agresivitet.
Tani me duhet te jem praktike. P.sh. Te mos e vras mendjen per asgje, te shoh punen time, te vishem bukur, te pi kafen me te gjate ne bote, te shoh ne sy (syte me ndjelles qe u ka rene rasti te shihni), te shperfill xhelozine e nje femre qe me ka zili, t\’ia nis nga e para, po, po, po te filloj tani:
Te nis qe neser: te zgjohem ne oren 04:00. Te pi nje kafe filter shume te shpejte. Te degjoj muzike te embel, te dal te kerkoj profesionin me te ri ne bote, te flas me njerezit kur kam dicka per t\’u thene, te buzeqesh kur e ndiej, te dua nese me duhesh, te ta plas ne fytyre dhe te mos e vras mendjen ne je shefi, burri, apo vete zoti. Kjo eshte liri. Cfare ju shqeteson ju kaq shume nga kjo liria ime. Nese ju dukem ofensive me beni dalje. Me mire per mua. Ta di qe shtirja nuk do ekzistoje me. Ta marr vesh qe jemi vertet, te vertete dhe origjinale… mos harroni qe duke mos u lene asnje shkak me shume do te keni kohe te merreni me veten, do jeni edhe ju me te lire. Nuk do presupozoni, por do ta dini mire cdo te thote sjellje e dikujt. Dhe me shume kohe do te keni per veten, te martoheni me shume se nje here, te provoni me shume se nje profesion, te dashuroni gjithcka qe keni dhe te mos i shmangeni asnjehere. Te mposhtni friken. Nuk keni kohe per te humbur. E keni vene re, qe ne nuk na mjafton koha per te patur shume femije, ashtu si idhujt tane ne bote? Po qe vuajme nje profesion ngaqe nuk kemi guxim te provojme nje tjeter, e ekni vene re?!!!!!
Kemi nevoje te vendosim deshirat ne vend, qe na turbullojne diten. Kemi nevoje t\’u japim prioritet atyre deshirave qe na zbresim ne toke…. Ne zvarritemi… Por nuk jam e qarte nese u ndodh keshtu gjithe njerezve te globit… Vecse do kisha shume deshire t\’u ndodhte keshtu te gjitheve…
P.S Me falni qe u perfshiva ne kategorine time, por fundja edhe ju kete gje keni bere deri tani. Me keni perfshire pa dashjen time ne kategorine tuaj. Mos e beni me!
Bona
01/09/2006 ne oren 13:51
15I dashur Thano,
Sikur gjithe shqiptaret ta benin kete analize qe kerkon ti, Shqiperia sot do ishte ndryshe. Por per fat te keq, shumica e shqiptareve sot eshte e zene me halle te tjera: si te siguroje buken e vet dhe te femijeve- disa dhe te brezave te ardhshem, si te kete sa me shume rehati ne shtepine e vet- disa edhe te shtepive, si te vishen sa me bukur dhe te bejne parada mode rrugeve, si te kene nje makine me te shtrenjte se e komshiut, si ta mobilojne shtepine me pajisjet e fundit. Pastaj, se jashte qelbet ajri nga mbeturinat e hedhura pirg, se fatorinoja dhe shoferi i sherbimit publik qelben era alkol dhe djerse dhe s\’te japin as bilete, se detin e perdor si WC, se femijet dine shume mire te lozin me kompjuter, por s\’dine te lexojne e te shkruajne, flaka t\’i bjere! Keta jemi!
Africanus
02/09/2006 ne oren 17:40
16Ne Shqiperi fatkeqesisht jetohet akoma vetem per momentin, pra te jetojme sot se neser nuk i dihet. Me kujtohet nje njoftim publik ne televizion para disa vitesh. Spikeri thoshte se fshataret perreth autostrades se sapondertuar Tirane Durres nuk duhet te vidhnin shenjat fosforeshente te vendosura neper muret anesore te autostrades. (Fshataret, mesa dukej, i vendosnin shenjat plastike ne karrot e tyre apo thjesht ne bahce apo kotece pulash per zbukurim….) Spikeri e mbyllte duke thene \’ Ne autostrade kalojne edhe miqte e familjaret tuaj\’. Ja, per mua me nje fjali pershkrimi i problemit e mendesise shqiptare ne kete moment ne kohe. Krahaso kete histori me ate tjetren te personit qe vidhte kapake pusetash dhe i shiste per 2500 leke copen derisa nje dite i biri ra ne pusete te hapur, theu kemben dhe babait i duhej te paguante doktoret disa here 2500 leke….
Nje dite teksa udhetoja me furgon ne Shqiperi, shoferi me tregonte nje histori te ngjashme, duke u fokusuar pikerisht mbi faktin se ne nuk mendojme per te ardhmen. Ne mbarim te bisedes, shoferi i furgonit merr kanacen bosh te pijes joalkoolike qe e bija 10 vjecare kishte pire, dhe e hodhi pa u menduar fare ne ane te rruges.
Fatkeqesisht, keto jane shembuj qe femijet shqiptare perjetojne cdo dite, shembuj te cilet do te dominojne jeten e tyre. Nese duam te ndryshojme, duhet te fillojme pikerisht duke menduar per te nesermen. Duke mos harruar se cdo gje qe bejme sot ka pasoja per te gjithe neser. Dhe nuk e kuptoj pse ne vazhdojme te sillemi sikur e nesermja nuk do te arrije kurre. Shprehja e famshme \’me kismet deri neser\’….
Atehere, deri heres tjeter, me kismet!
bledi!!!!!!!
09/09/2006 ne oren 9:39
17Jam shume dakord me ato qe thua. Une personalisht jetoj ne Itali, nuk jam ne nje metropol apo kushedi,por pas 3 vjetesh larg qytetit, familjes time,i mesuar me nje menyre tjeter te te berit te gjerave me vjen mendja verdalle. Sot per sot Shqiperia dhe shqiptaret po perjetojne nje krize vlerash sic jane: familja e nbashkuar, besa jone qe e kemi kthyer ne pacavure, etika, qytetaria…Per mendimin tim ne shqiptaret jemi rober te mendesise shtrember\”te revolucionit… shkaterrojme kete per ta rindertuar nga fillimi, shkaterrojme ate per te rindertuar…..vellezer shqiptare, bota, perendimi e krijoi kulturen e vet duke pasur nje baze te shendoshe te trasheguar e jo duke permbysur sistemin shoqeror nga rrenja…..Per mendimin tim gjeja e pare qe na duhet eshte nje kthim prapa…..Kush ishim. Qe ketu duhet te nisemi… te pershendes…
DEMOKRAT
19/09/2006 ne oren 19:24
18Une mendoj qe te vendosni edhe nje hartim ose pershkrim per kulturen e njeriut.
JU FALEMINDERIT
Zejnulla Salihi
30/12/2006 ne oren 10:04
19Sa i takon temës apo problemit që trajton z.Thano është nje temë mjaft e qëlluar. Në trajtimin e kësaj teme në debat, dëshiroj të kyçen edhe shumë të tjerë, që sejcili \”të ndez nga një qiri\”, të bëjmë pak dritë në këte errësirë të madhe, kudo ku jetojnë shqiptarët. Jam nga Tetova -qyteti me dy universitete. Edhe pse ka diçka të mirë , e cila eshtë si një pikë uji në oqeanin e madh në krahasim me të këqiat, që na kanë përfshire edhe neve. Unë do ta kisha emërtuar me një emërues të përbashkët: KRIZA E MADHE E MORALIT SHOQËRORË. Ka shumë faktore, që kanë ndikim të madh në këte krizë, por unë do te prek vetëm: kulturën qytetare, edukatën në përgjithësi, që janë si rrjedhim i kushteve te faktorit ekonomik dhe atij social. Sot qytetari shqiptar, i verbuar nga varfëria dhe ai tjetri i verbuar për biznes nuk janë në gjendje ta kontrollojnë veprimin, sjelljen e vet. Unë mendoj se e vetmja (jo e vetmja!) zgjidhje është, që secili në vendin ku jeton dhe vepron, të kryej punën e tij me nder dhe të jetë shembull për të tjerët \”të ndez një qiri…\”. ZOTI i MADH ka thene përafërsisht kështu: \”Po nuk e ndyshove ti veten, unë mund tua ndryshoj\”. Jam i gatshëm, që të jem në rrjedhoj të këtij debati dhe ta shpreh mendimin tim.
Vlonjatja
01/12/2007 ne oren 18:50
20Tungjatjeta vëllezër!
Unë jam një grua e lirë shqiptare që u rrita në socializëm dhe u arratisa relativisht shpejt. Vlerat e mia nuk kanë ndrushuar, se për fatin tim të mirë jetoj në një vend me një qeverisje sociale. Parja për mua ka mbetur ajo që ishte, një vlerë këmbimi.
Por ajo që vura re në shqipëri është se PARJA është bërë ZOT. Nuk egziston më rregulla etike ose më mirë të themi Shqipëria është në fazën e një kaosi etik…
Pasi “u pasuruan” shqiptarët po e kuptojnë se shtëpia e bukur ka pak vlerë nëse rruga e përbashkët është mbytur në mut dhe ajri i ndotur të zë frymen.
Tani jemi kthyer e pyesim për vlerat, jemi në një krizë identiteti që kërkon vendosjen e rregullave të reja etike.
Së pari ata që janë më të mëncurit e kombit le të diskutojnë e të bien dakort se c’eshtë e drejtë dhe e gabuar. Të kemi më në fund një ide të qartë në këtë drejtim… se shumë të rinjë kujtojnë që është etike të bësh pare me mashtrim e karrierë me kurvëri.
Pasi të kemi krijuar një etikë të re, le të flasim për moralin, nëse rregullat e vendosura së bashku respektohen…
Më në fund të shporrim nga pushteti amoralët e të shpëtojmë vendin e vetvehten.
Kriminologu
02/12/2007 ne oren 7:16
21Te dashur bloggista. Sju quaj dot zonja dhe zoterinj apo shoke e shoqe.
Une nuk para merem me keto gjera dhe nuk shikoj me as lajme e as opinione shqip. Arsyeja?
Une vuaj nga tensioni dhe sa here shikoj apo lexoj lajme dhe komente nga Shqiperia, me behet gjaku uje. Me ze nje inat qe cfare tju them.
Nejse, si specialist ne sjelljen dhe aktivitetin njerezor dhe social, dhe jo vetem ne lidhje me krimin, me shqeteson fakti qe ne, diaspora/emigranti, pas 3 apo me vjetesh ne Europe apo Amerike, shohim shoqerine apo etiketen shqipetare si nje te prapambetur. Shoqeria shqipetare nuk eshte e tille, perkundrazi, eshte nje shoqeri shume e barabarte (jo e barbarte). Eshte kjo e vertete apo jo, por komunizmi ju dha njerezve nje identitet shoqeror dhe individual. Problemi ne Shqiperi nuk eshte kultura, se si thone korcaret borgjezi borgjez ngelet, me sakte fisniku fisnik, ne Shqiperi problemi eshte pa-aftesia jone si brez i ri te identifikojme te mirat dhe te keqijat jo vetem te shoqerise shqiptare por edhe te asaj te vendeve ku jetojme. Dhe mbas kesaj duhet te angazhohemi ne menyre aktive dhe me energji te pashterur te reformojme me ane te votes dhe mendimit menyren se si Shqiperia administrohet. Ne qofte se ne nuk dime se cfare duam atehere langot apo te pseudo-edukuarit ne Europe, qe kane bere nga nje kurs per Frengjisht apo ndonje kurs per te hyre ne kolegj si te rritur, qe ne CV e tyre mendojne se eshte e rendesishme te vendosin se dine te perdorin internetin, drejtojne pushtetin lokal dhe marrin vendime mbi infrastrukturen. Keta njerez me kujtojne “Ja ligji, ja dhe Maliqi”, njerit i ferkon koken, tjetrit….. e dini vete ju!!! Ne nje artikull te The Economist, pak dite mbas vizites te George Bush ne Shqiperi, nje politikan prominent i Shqiperise dha kete shpjegim, kur e pyeten pse ka kaq shume korrupsion ne Shqiperi: Shqiperia-tha zotnija- ka qene 500 vjet ne sundimin turk, pak a shume ne kemi ngelur keshtu si jemi prej asaj kohe. Kjo pergjigje mori nje tjeter prej disa politikaneve turq, ata thane se arsyeja qe Turqia ngeli e prapambetur dhe u shkaterrua ishte se shume vezire, ministra e gjenerale ishin SHQIPETARE!!!!!!!!!!!!!!
Cfare po ndodh ne Shqiperi eshte nje turp shume i madh qe brezat qe vijne mbas nesh do ta ndjejne me shume sesa gjermanet ndihen fajtore per Hitlerin. Ky kancer qe quhet politike shqiptare, korrupsion, mafje nga rruga ne parlament, ka vetem nje kure. Njesoj si ai bari i keq qe te del ne kopsht, po e preve del prape, duhet ta shkulim dhe ta plugosim token mire para se te mbjellim faren e re. Nje paralajmerim vec, ne Shqipetaret duhet te gjejme rrugen tone, demokraci te shtirura, te udhehequra nga interesat e korporatave nderkombetare ka shume, keto modele po kopjohen si kamuflash i te pseudo-edukuarve ne Shqiperi, ligje absurde si ndalimi i duhanit ne klube dhe restorante, kopjuar nga Anglia, qe hyri ne fuqi nje muaj pasi kishte hyre ne Angli, njerezit po vriten prej vendimeve te bashkive mbi pronat dhe lejet e ndertimit, njerezit po vdesim prej semundjeve qe kishin 30 vjet qe ishin zhdukur ne Shqiperi, njerezit po vdesin urije se ndihmat dhe fondet qe Europa i dha Shqiperise ngrohin llogarine bankare te Tosit dhe Salise. Gjakmarrja eshte rikthyer ne Malesi. Por mbi te gjitha ne nuk duhet te pime duhan ne ambjete publike sepse ne i kemi te tera dhe shendeti i tjetrit eshte me i rendesishem! Ndoshta zoterinj politikane ne duhet te fillojme kokainen se ndoshta ate se ndaloni se e pini vete!!!!!!
Nejse, keto jane absurditetet e shoqerise shqiptare, jo vjedhja e llamarinave fosforike apo hedhja e kanaces nga dritarja, ku do qe te vesh ne bote, dhe me besoni kur ju them (qe kur nena mbretereshe mi dha letrat) se kam bredhur cep e me cep, ka te njejtat gjera. E mira eshte qe ne shqipetaret kemi ca me te mira dhe avantazhe, te mirat jane familja, nocioni i drejtesise dhe barazises(Faleminderit Bac Enveri!!)
gjithashtu ne kemi kurrajon ti veme gishtin te vendi si breshkes ketyre karagjozave qe na shiten e na ri-shiten keto 15 vjet sikur te ishim dele.
Nje poezi me vjen ndermend:
O moj Shqiperi, e mjera Shqiperi
Kush te ka qite me krye ne hi
ti ke pas qene njaj zonje e rande
burrat e dheut te thirshin nane.
Po sot Shqiperi, pa me thuaj si je
sikur lisi i rexuem perdhe
gjithkush me kambe te shklet
nje fjale te mire kurkush sta flet!
Shqiperine e mori turpi, korrupsioni i vu zjarr,
Shqipetar mos rri po duku SHQIPETAR!!!!!!
hellrazor
02/12/2007 ne oren 21:20
22per cilat vlera po flisni ketu ju lutem??
te te forteve ( pushtet…kontroll) apo te popullsise(dobteve) dmth mbijetese(selksionim te natyres e quante Drawin)??
ato virtyte te ‘mira’ te te forteve jane e kunderta(keqija) te te dobteve
keshtu qe te pergjithesosh popujt* eshte eshte kontradiktore dhe ‘jorelevat’(me falni per perdorimin e fjaleve te huaja)
nqs ne greket i njohim si hileqare bota i lidh me lashtesine(Plato, aristotelin)
Vlerat e mija(si shqipetar) jane ndryshe nga te tuat*(si shqipetar) dhe pergjithesimet tia leme komunizmit apo kapitalizmit(se nuk kane ndryshim)
sa per identitetin..kush me mire se ’shteti’ qe na prezanton mund te na i ‘japi’
zoloft side effects
06/12/2007 ne oren 2:04
23zoloft side effects…
news…
Heralxa
21/02/2008 ne oren 1:08
24Herald forever!
pornhub
23/02/2008 ne oren 2:34
25Your site is super, thank you !
Regards, Mike Kalazi
youporn
24/02/2008 ne oren 19:41
26Your site is good, thank you !
Regards, Michel Gawayan
Heralze
25/02/2008 ne oren 4:00
27Move it!
tube8
26/02/2008 ne oren 2:44
28Your site is the best of all world, thank you !
Regards, Minendo Kuchevo
hqtube
01/03/2008 ne oren 2:52
29Your site is the really best of i saw, thank you for interesting time !
my sites youporn about different movies and pictures, redtube about milkiway production and chocolate tube8 site about tube eye thing !
Regards, Makoreno Kakozhe
albert
01/03/2008 ne oren 16:07
30I thoni Bollanos se ne shqipetaret jemi treguar zemer mire me ju minoritaret.Shteti dhe ne shqipetaret ju kemi trajtuar me ndershmeri ne perputhje me ligjet nderkombetare dhe jo si bashkombesittuaj me Camet dhe emigrantet mos e qoni koken se do bjere mbi ju
glen
02/03/2008 ne oren 13:28
31me ka ngelur ne mendje nje thenie.!shqipetari gezohet me shume kur vdes lopa e komshiut se sa kur i lind lopa ne shtepi te vet. filloni analizoni me kujdes kete,duke e pare rreth vetes dhe atyre qe ju rrethojne,besoj qe kjo eshte pika e pare qe nuk shkon tek ne.uroj qe keto fjale te prekin koshiencat.urime.
Sector
13/03/2008 ne oren 19:07
32Shiit is happened!(c)Forrest Gump
Lidhja RSS per komentet · TrackBack URI
Jepni komentin tuaj
Komentet e fundit
Shkrimet e fundit
Shkrimet me te komentuara
Autoret e blogut
Kategorite
Arkivi
Link
Lidhjet
Shkrimet e fundit
Komentet e fundit
Shkrimet me te komentuara
- Shekulli Online - Shekulli Blog